Česta pitanja u vezi sa Plavim telefonom

Ovdje možeš pronaći odgovore na često postavljana pitanja u vezi sa radom Plavog telefona.  Ukoliko ne pronađeš odgovor koji te zanima, pozovi nas na 080 05 03 05 ili nam pošalji pitanje putem anonimnog imejl savjetovanja.  Biće nam drago da ti odgovorimo na sve što te zanima.

Ko će odgovoriti na moj poziv i šta trebam da kažem?

Na tvoj poziv se javljaju mladi ljudi koji su studenti psihologije, pedagogije ili drugih humanističkih nauka koji su prošli obuku kako bi mogli da razgovaraju sa tobom tako da ti pruže što bolju podršku, da znaju kome sve mogu da te upute i da razgovaraju sa tobom na takav način koji će biti podržavajući i pun razumijevanja. To su ljudi kojima je stalo do tebe i da ti pomognu da rešiš problem koji imaš i da ti pruže podršku tokom situacije u kojoj se nalaziš.

Kada se osoba sa druge strane javi i predstavi liniju, ti možeš da kažeš: „ Dobar dan, želim da razgovaram o ____________ (navedi ono o čemu želiš da razgovaraš)“, ili  „Dobar dan, želim da vas pitam ____________ (navedi svoje pitanje)“. Ukoliko ti je teško da pričaš odmah, možeš slobodno da kažeš da ti je sada teško da pričaš i da trebaš malo vremena da počneš. Ponekad je djeci i mladima teško da započnu razgovor,  a osoba sa druge strane će sačekati da se osjetiš dovoljno sigurno da bi započneš svoju priču.

Mogu li da znam ime osobe sa kojom razgovaram?

Volonteri Plavog telefona su tu za tebe i zarad tebe. Volonteri Plavog telefona kao ni ti, ne moraju da kažu svoja imena po javljanju na telefon. Ukoliko te zanima kako se zove osoba sa kojom razgovaraš, i ako volonter procjeni da ti je to značajno, možeš slobodno da postaviš to pitanje, i volonter će ti reći

Moram li reći svoje ime?

Plavi telefon je anonimna linija, te svoje ime ne moraš da iznosiš, osim, ako ne želiš suprotno. Volonteri Plavog telefona te neće nikada pitati kako se zoveš, oni uvijek poštuju tvoj izbor. Plavi telefon je i povjerljiva linija, što znači da možeš i da kažeš svoje ime ali to ostaje između tebe i volontera na Plavom telefona.

Hoće li PT ispričati drugima o našem razgovoru?

Na Plavom telefonu postoji potpuna povjerljivost podataka. To znači da za tvoj poziv i ono o čemu razgovaraš sa Plavim telefonom neće niko saznati. Volonteri Plavog telefona su potpisali ugovor o neiznošenju podataka, što znači da nikada nikome neće pričati o pozivima i razgovorima sa Plavog telefona. Čak i onda kada volonteri odu sa Plavog telefona i počnu da rade na drugim mjestima-oni neće iznijeti nijednu informaciju sa Plavog telefona!

Ako zovem sa mobitela, da li su pozivi besplatni?

Pozivi su besplatni za sve korisnike fiksne i mobilne telefonije m:tel mreže.

Koliko dugo može da traje poziv?

Možeš da pozoveš Plavi telefon svakim radnim danom od 9:00-17:00 časova na broj 080 05 03 05. Budući da je aktivna samo jedna linija, može se dogoditi da kada nazoveš bude zauzeto, ali je važno da ne odustaješ nego da pokušaš malo kasnije ili da napišeš mail.

Prosječno razgovori traju oko 30 minuta. Često traju kraće ali to zavisi od toga koja vrsta pomoći ti je potrebna. Možemo da razgovaramo onoliko koliko je potrebno da bi došli do nekih smjernica i rješenja, što znači da ako je potrebno da razgovor traje duže, onda će trajati onoliko je potrebno.

Ukoliko te muči neki problem, mi smo tu da te saslušamo i pomognemo, ali ukoliko razgovor bude predugačak tada ćemo zajedno sumirati, naći neka rješenja i zamoliti te da razmisliš o svemu tome pa da nas ponovo nazoveš, jer ćemo morati da oslobodimo liniju i za drugu decu.

Zašto Plavi telefon ne radi noću?

Plavi telefon ne radi noću zato što trenutno nema dovoljno kapaciteta za to.

Radno vrijeme Plavog telefona je od 9:00-17:00 časova svakim radnim danom, a postoji i mogućnost savjetovanja putem e-pošte, te svoju poruku možeš poslati kada god želiš. Nadamo se i radimo na tome da Plavi telefon što skorije bude dostupan puna 24 časa.

Da li se pozivi snimaju?

Pozivi upućeni Plavom telefonu se NE snimaju.

Da li će se poziv prikazati na telefonskom računu?

Poziv će se prikazati na telefonskom računu, ukoliko neko izvadi listing poziva. Ako te ovo zabrinjava, možeš da nam pišeš putem e-pošte

Šta se dešava nakon što prijavim nasilje?

Kada prijaviš nasilje, volonteri Plavog telefona popunjavaju dokument za prijavu nasilja, i šalju ga Centru za socijalni rad i Centru za javnu bezbjednost opštine u kojoj živiš odnosno u kojoj živi dete koje je potencijalna žrtva nasilja. Potom zaposlenici navedenih ustanova odlaze na teren, ispituju da li je situacija takva kako se navodi u prijavi i šta mogu da urade kako bi dete zaštitilo od nasilja, zanemarivanja i eksploatacije.

Ukoliko se radi o prijavi vršnjačkog nasilja koje se događa u školi, tada dokument sa prijavom nasilja odlazi direktoru škole u kojoj se nasilje dešava, a on potom razmatra koje korake će da preduzima da bi suzbio i spriječio nasilje.

Ko stoji iza Plavog telefona?

Plavi telefon je jedna od usluga Udruženja "Nova generacija" iz Banjaluke.

Udruženje “Nova generacija” je svojim aktivnostima usmjereno na promovisanje i zaštitu ljudskih prava, prvenstveno prava djeteta, te na implementaciju programa za zaštitu ugroženih kategorija, djece i mladih. Aktivnosti Udruženja su usmjerene na izgradnju društva koje će biti odgovorno prema svim svojim članovima, posebno djeci, kroz informisanje, edukaciju i aktivno uključivanje svih segmenata društva u procese promjene.

ADRESA:
Udruženje "NOVA GENERACIJA"
Njegoševa 23, Banjaluka
Bosna i Hercegovina
TELEFONI:
T: +387 (0)51 923 270
F: +387 (0)51 923 270 

E-MAIL: info@novageneracija.org

WEB STRANICA: www.novageneracija.org

FACEBOOK STRANICA: UG „Nova generacija“

Facebook