Savjetnici Plavog telefona usvajaju nova znanja kako bi djeca i mladi, koji se obraćaju za pomoć i podršku, dobili što bolju i kvalitetniju podršku

U toku mjeseca februara održana je edukacija na kojoj su naši savjetnici imali priliku da nadograde svoja znanja o pružanju savjetodavne pomoći i podrške osobama koje imaju suicidalne misli i ideje.

Edukacija je rezultat identifikovane potrebe savjetnika da na što adekvatniji i kvalitetniji način odgovore na povećan broj poziva i upita na temu suicida. Naime, od 2023. godine primjetan je porast broja javljanja u kojima građani tokom razgovora sa savjetnicima „Plavog telefona“ navode da imaju suicidalne misli i ideje pri čemu je i veliki broj onih za koje se procjenjuje da su u visokom riziku da izvrše suicid. Naši statistički podaci pokazuju da se u navedenom periodu, u prosjeku javljalo 4-5 osoba na sedmičnom nivou kako bi pričale upravo na ovu temu.

Edukaciju su vodile Tanje Bokun i Sanja Đurović iz Centra “Srce”, nevladine organizacije sa sjedištem u Novom Sadu koja se preko 30 godina bavi pružanjem emocionalne podrške i prevencijom suicida. Edukatorice su podijelile svoje iskustvo i znanje sa učesnicima, a sve naučeno savjetnici će iskoristiti za  unaprijeđenje kvaliteta rada linije.

Jedno veliko HVALA ide i organizatorima Nebo Festa, humanitarnog koncerta koji je održan u znak sjećanja na Nebojšu, preminulog bubnjara muzičke grupe Deminutiv. Oni su prepoznali značaj Plavog telefona u prevenciji suicida i depresije te su sav prikupljeni novac odlučili donirati upravo nama. Njihova donacija nam je i omogućila da podrška koju pružamo svima, bude još bolja!

*Aktivnosti koje sprovodi Plavi telefon podržane su od strane kompanije MTEL i UNICEF  Bosna i Hercegovina.

Pročitaj još